nuff adv

Thursday, November 18, 2010

PETUA ORANG TUA

ellow..aku ni mmg cam mak nenek sikit. Baru2 ni aku tingat nk buat la petua ni. Sblm ni da penah buat da. Percayalah berhasil! aku mmg perlu buat memandangkan rambut aku skrg mudah gugur & nipis sbb kerap potong. haaaa..petua ape ye? Petua untuk bagi rambut hitam, sihat, bersinar & lebat.cara tradisional yg nyata lebih berkesan berbanding syampu sekalian kt pasaran tu. Chemical yg byk. xsihat! haha..cara nk sediakan semudah 1 2 3 je.. Bahan yg diperlukan?? Daun Bunga Raya sahaja ;-)

Step 1 : blender daun bunga raya. Ingat ye jgn hancur sgt.nnt susah nk tapis

Step 2 : Tapis jgn x tapis..dapatkan lendirnye sahaja.kang jenuh masa mandi korg nk buang kepingan daun tu pulak.1 keje! nk tapis ni susah sikit.senang cite korg biarkan je dlm penapis ni semalaman.sbb die bkn cam klape boleh diperah2 

Step 3 : masukkan dalam botol & ready utk digunakan



Step 4 : Masa mandi lumur je lendir die kt kpala, biarkan beberapa minit..lps tu bilas sampai bersih..cadangan aku la..disebabkan bau die satu mcm sikit dinasihatkan korg syampu la gak lps tu okie.

dan

hasilnyer..dpt la korg rambut yg sihat cm aku ni (hoho sihat ke??!!)

tgk siap boleh lurus ag ;-)

1 comment:

~SHiLA~ said...

k br smpt bace..haha
ee yek lendir daun tuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...